A diferència de altres etapes
educatives, a infantil no hi ha matèries i treballem totes les àrees al mateix
temps. Així, com hem fet a l’activitat anterior, treballem les matemàtiques
quan hem fet el trencaclosques i l’expressió oral.
En aquesta sessió, treballarem dos
activitats també i fomentarem amb elles dos tipus de llenguatge artístic: el musical
i el plàstic.
ACTIVITAT 1:
Farem servir la pissarra digital per a
escoltar per primera vegada la cançó popular “La Castanyera” per a conèixer progressivament
el ritme i la lletra.
Després els xiquets i xiquetes, seguts enfront de la mestra, començaran a aprendre la lletra de la cançó per a anar memoritzant-la.
Quan, en major o menor mesura, els menuts hagen après la lletra tots es posaran en peu per aprendre els gestos corresponents a cadascuna de les estrofes de la cançó.
Després els xiquets i xiquetes, seguts enfront de la mestra, començaran a aprendre la lletra de la cançó per a anar memoritzant-la.
Quan, en major o menor mesura, els menuts hagen après la lletra tots es posaran en peu per aprendre els gestos corresponents a cadascuna de les estrofes de la cançó.
ACTIVITAT 2:
Com que aquesta unitat didàctica
finalitza amb una festa on tots i totes serem castanyers i castanyeres. Per
això, haurem de tindre un mocador que portarem tots al cap el dia de la festa
per a identificar-nos.
Per tot això, donarem a l’alumnat un
tros de tela blanca on ells i elles dibuixaran i coloriran amb motius de la
tardor i “La Castanyera”. A més d’això, hauran de posar al seu mocador el
següent missatge: CASTANYER/A y el seu nom.
Com a mestra, he de atendre a tots els
nivells de desenvolupament dels alumnes i per això, a la pissarra posaré el
missatge per a que ells, si ho necessiten, pugen copiar-lo.
Recordeu, com sempre, he penjat la
cançó a l’apartat vídeo del blog. És l’enllaç 1.

No hay comentarios:
Publicar un comentario