Després de conèixer-me
una miqueta més a mi, és hora de començar amb la nostra unitat didàctica “Quan
ve el temps de menjar castanyes” i per fer-ho, començaré explicant en que
consisteixen les dues primeres sessions:
SESSIÓ 1: Qui és la Castanyera?
Com cada dilluns,
la mascota de la classe ens haurà deixat la seua casa les pistes per esbrinar quin
és el tema de la unitat didàctica. Per això, els xiquets i xiquetes asseguts a
la estora donaran la seua opinió fins que encertem qui és el personatge
protagonista de la unitat que, en aquest cas, es tracta de la Castanyera.
Amb aquesta
activitat pretenem per una banda conèixer quins coneixements tenen d’aquest personatge i
d’alguns elements de la tardor per a explicar les seues característiques i per
altra, deixar que l’alumnat exprese la seua opinió, aprenga a escoltar i
respectar l’opinió de la resta, controlar el torn de paraula, entre altres.
Per
fer aquesta activitat utilitzaré un titella de “La castanyera” i diferents
imatges.
Una
vegada presentada “La Castanyera” llegirem el conte per primera vegada
ensenyant als alumnes les imatges corresponent, facilitant així la comprensió
del conte. Quan acabem de narrar el conte, farem preguntes per a veure si han
comprés la història i repetirem el vocabulari principal amb el que treballarem
més endavant.
En
aquest mateix blog trobareu els materials que farem servir per a la lectura del
conte:
- Al apartat VIDEOS trobareu un enllaç a YOUTUBE on teniu la versió del conte que farem servir a classe. És el segon enllaç.
- Al apartat RECURSOS TICS trobareu el enllaç a una pàgina. És el enllaç anomenant “Vocabulari. La tardor”.

No hay comentarios:
Publicar un comentario