viernes, 25 de noviembre de 2016

Activitats inicials:Qui és la Castanyera?

Després de conèixer-me una miqueta més a mi, és hora de començar amb la nostra unitat didàctica “Quan ve el temps de menjar castanyes” i per fer-ho, començaré explicant en que consisteixen les dues primeres sessions:

SESSIÓ 1: Qui és la Castanyera?

Com cada dilluns, la mascota de la classe ens haurà deixat la seua casa les pistes per esbrinar quin és el tema de la unitat didàctica. Per això, els xiquets i xiquetes asseguts a la estora donaran la seua opinió fins que encertem qui és el personatge protagonista de la unitat que, en aquest cas, es tracta de la Castanyera.

Amb aquesta activitat pretenem per una banda conèixer quins coneixements tenen d’aquest personatge i d’alguns elements de la tardor per a explicar les seues característiques i per altra, deixar que l’alumnat exprese la seua opinió, aprenga a escoltar i respectar l’opinió de la resta, controlar el torn de paraula, entre altres.

Per fer aquesta activitat utilitzaré un titella de “La castanyera” i diferents imatges.

Una vegada presentada “La Castanyera” llegirem el conte per primera vegada ensenyant als alumnes les imatges corresponent, facilitant així la comprensió del conte. Quan acabem de narrar el conte, farem preguntes per a veure si han comprés la història i repetirem el vocabulari principal amb el que treballarem més endavant.

En aquest mateix blog trobareu els materials que farem servir per a la lectura del conte:
  • Al apartat VIDEOS trobareu un enllaç a YOUTUBE on teniu la versió del conte que farem servir a classe. És el segon enllaç.
  •      Al apartat RECURSOS TICS trobareu el enllaç a una pàgina. És el enllaç anomenant “Vocabulari. La tardor”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario